Reclama cu mesaj direct a început să fie percepută ca fiind intruzivă sau chiar agresivă în multe situații, așa că dezvoltarea Content Marketing a devenit o soluție poate chiar mai rafinată și mai utilă. Cum construim un conținut bogat care să atragă clienții și să consolideze brandul firmei tale – asta a fost întrebarea de la care au pornit discuțiile în workshopul Content Marketing din cadrul Cluj Business Days.
Cristian China-Birta, antreprenor online, fondator Kooperatova 2.0, a explicat că în online conținutul este un răspuns la o concurență în creștere. Cifrele arată care sunt trendurile canalelor social media în România, dar mereu provocarea lu Cristian a revenit: cine este concurența ta în social media, pentru că este greșit să fii Banca Transilvania și să crezi că pe facebook concurența ta este Reiffaisen Bank. Nu, concurența ta va fi mereu orice fel de conținut care atrage mai mulți utilizatori, de la audiența meciului Steaua-Dinamo, la mesaje de tipul „mi-a căzut netul”. Concurența voastră în social media este:
- Celelalte conținuturi. Puse de alții. De cei mai mulți dintre ei nici nu aveți habar;
- Așteptările oamenilor. Normalul este noul normal;
- Și ce face concurența, dar mai lejer, așa, de vară.
Roxana Grămadă, copywriter de conversie, founder Becoming Words/Cuvinte Potrivite, a vorbit despre esența în comunicare și regulile care sunt de urmat în acest caz pentru că nu există conținut bun care să fie comunicat cu stângăcie. Trebuie să respectăm mereu trei reguli, a explicat Roxana:
- Să ai ceva de spus;
- Să spui bine ce ai de spus – „Spune-o bine!”;
- „Spune-o cui trebuie!”.
Comunicarea înseamnă întotdeauna, în ordinea asta, conștientizare și sofisticare (niciodată în ordine inversă). Găsește mesajul în timp ce fugi de clișeele pe care le găsești peste tot precum „suntem primii pe piață care …”, „orientați spre client”, „echipă dinamică”, „să fim partenerii afacerii tale” etc. După ce ai găsit mesajul, amplifică-l!
Află mai multe pe https://www.businessdays.ro/blog/evenimente/tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-content-marketing-cjbd2019